بررسی روند قیمتها در بازار خودرو طی یک ماه اخیر و مقایسه آن در بازه پیش از افزایش نرخ ارز و پس از آن نشان میدهد که بازار با افزایش قیمت قابل توجهی طی این مدت روبرو شده است؛ به گونهای که قیمت پرتیراژها از چهار میلیون تومان تا بعضا ۵۰، ۷۰ و حتی ۹۰ میلیون هم فراتر رفته و این در حالیست که فروشندگان خودرو از عرضه محصولات امتناع کرده و قیمتها را بالا ...
بررسی روند بازار خودرو در۲۰ روز نخست ماه جاری (تیرماه) نشان میدهد همچنان بازار ثبات نسبی خود را حفظ کرده و دلالان این بازار عقب نشسته و هیجانی وارد بازار نمیکنند؛ هر چند قیمت تعداد محدودی از خودروها افزایش داشته، اما اکثریت خودروها کاهش یک تا ۱۰ میلیون تومانی نسبت به ابتدای تیرماه داشتهاند.
خودروسازان در بهار امسال توانستند 98 درصد از برنامه تولید را هدفگذاری کنند و این نشان میدهد که بعد از سالها، ایران خودرو و سایپا میتوانند یک میلیون و 500 هزار خودرو دستگاه تولید کنند.
پایان بدون نتیجه مذاکرات هستهای دوحه، بازارها را به تکاپو واداشت و قیمت دلار کاهش قیمت هفته گذشته را یک روزه جبران کرد. اما آیا این افزایش قیمت میتواند بر قیمت خودرو هم تاثیر بگذارد؟
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشینآلات ضمن تاکید براینکه در بازار لوازم قطعات یدکی خودرو جز در یک مورد کمک فنر (مشمول طرح وزارت صمت مبنی بر جمعآوری قطعات تقلبی از بازار) کمبودی وجود ندارد، موضوع افزایش قیمت قطعات یدکی را تایید و علت آن را افزایش حقوق و دستمزد و روند افزایش قیمت همه کالا و خدمات در سال جدید (طبق روال هرساله) اعلام کرد.
لیست قیمت کارخانه ای کلیه محصولات سایپا ویژه فروردین 1401 به همراه 1 درصد مالیات نقل و انتقال و هزینه جدید بیمه نامه شخص ثالث از سوی این شرکت اطلاع رسانی شد.
نه کاهش قیمت دلار و نه برنامه دولت برای ثابت نگه داشتن قیمت خودروها، نتوانست بازار خودرو را به سمت کاهشی شدن هدایت کند؛ بطوریکه در آخرین هفته آبان نیمی از خودروهای پرتیراژ رشد قیمت داشتند و نیمی دیگر بدون تغییر در بازار عرضه شدند.